Omahoitaja

Omahoitaja tekee hoidon tarpeen arviointia ja vastaa ajanvarauksesta lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Hän toteuttaa pitkäaikaissairaiden hoitoa ja seurantaa sekä toimii potilaan omahoidon tukena. Omahoitajalla on lääkäriä paremmin aikaa ohjaukseen, terveysneuvontaan ja asiakkaan asioiden selvittelyyn. Omahoitaja huolehtii  yhteydenpidosta potilaaseen. Lääkäri vastaa lääketieteellisestä hoidosta ja on omahoitajan konsultoitavissa.

Toiveena päivystyssoitot aamuisin, kiireettömät iltapäivisin

Aamulla klo 8–9.00 omahoitajat tekevät puhelimessa hoidon tarpeen arvioinnin liittyen äkillisesti sairastuneen potilaan hoitoon. Tulosten tulkinta ja kiireettömien vastaanottojen ajanvaraus tapahtuvat puhelimitse klo 12–13. Hoitajien vastaanotolla on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Järjestelmä takaa sen, ettei potilaan tarvitse jonotella puhelimessa. Puhelimen ollessa varattuna potilas voi jättää kiireettömässä asiassa vastaajaan takaisinsoittopyynnön.

HUOMIO! Takaisinsoitto ei toimi jos käytössäsi on prepaid-liittymä tai salainen numero.

Omahoitajan/ajanvarauksen tiedon löydät seuraavalla haulla

  • mene osoitteeseen kartta.kerava.fi ja kirjoita vasemmassa ylälaidassa olevaan hakukenttään osoite.

  • Valitsemasi osoite tulee näkyviin kartalle ja osoitteen kohdalla lukee "Näytä sijaintiin liittyvät julkiset palvelut" - tätä klikkaamalla saat esille omahoitajasi tiedot sekä väestövastuu alueen.

Hyksin terveysneuvonta 09 87 10023

Terveysneuvontapuhelin 09 87 10023 palvelee 24 tuntia vuorokaudessa vuoden kaikkina päivinä.

Hyksin terveysneuvonnan piiriin kuuluu:
  • Terveyspalvelujen neuvonta
  • Yleinen terveyden- ja sairaanhoidon neuvonta
  • Yksilöllinen terveyden- ja sairaanhoidon neuvonta ja hoidon tarpeen arviointi
  • Yleinen sosiaalipalvelujen neuvonta Keravan ja Kirkkonummen asukkaille
  • Väestön yleinen neuvonta erityistilanteissa
  • Virka-ajan ulkopuolella tapahtuva viranomaisten sekä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten neuvonta

 

Päivitetty 25.04.2017 klo 13:47