Uutiset

Keravan terveyskeskuksen neuvonta- ja ajanvarauspalvelut 28.9. alkaen

20.09.2022 klo 14:25
Keravan terveyskeskuksen palvelut uudistuvat. Keskiviikosta 28.9. alkaen asiakkaiden tulee ottaa yhteyttä terveyskeskukseen etukäteen sekä kiireettömissä että kiireellisissä asioissa. Uudistuksen myötä vastaanottoaika annetaan aina hoidon tarpeen arvion perusteella.

Jos haluat varata ajan hoitajan tai lääkärin vastaanotolle, tutustu huolellisesti alla oleviin ohjeisiin. Ohjeet ovat voimassa 28.9. alkaen.

Keravan terveyskeskus palvelee arkipäivisin ajanvarauksella. Hoitoalan ammattilainen arvioi oireesi ja hoidon tarpeesi sähköisesti tai puhelimessa ja varaa sinulle tarvittaessa ajan vastaanotolle. Usein asiasi voidaan hoitaa puhelimessa tai etäyhteyksien avulla ilman, että sinun tarvitsee tulla paikan päälle. Pyydämme sinua käyttämään vain yhtä valitsemaasi yhteydenottokanavaa saman asian hoitamiseen.

Huomioithan, että et voi suoraan varata aikaa vastaanotolle asioimalla terveyskeskuksen neuvonta- ja potilastoimistossa ilman etukäteen tehtyä hoidon tarpeen arviota. Hoidon tarpeen arvio tehdään terveyskeskuksen neuvonta- ja potilastoimistossa paikan päällä vain, jos asiointi puhelimitse tai sähköisten kanavien kautta ei ole mahdollista. Neuvonta- ja potilastoimisto palvelee ma–pe klo 8–14.

Jos asiasi on kiireetön, tee hoidon tarpeen arviointi sähköisesti Klinik-verkkopalvelussa. Arvioimme oireesi ja vastaamme yhteydenottoosi 1–5 arkipäivän sisällä. Siirry Klinik-palveluun.

Jos et voi asioida sähköisesti tai kyse on kiireellisestä sairaudesta tai oireesta, soita neuvonta- ja ajanvarausnumeroomme 09 2949 3456. Numero palvelee ma–to klo 8–15.45 ja pe klo 8–14. Soittaessasi valitse numero 1, mikäli kyse on kiireettömästä hoidon tarpeesta. Kiireellisissä tapauksissa valitse numero 2. 

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian. Kiireellisissä tapauksissa pyrimme soittamaan takaisin kahden tunnin sisällä soittopyynnön jättämisestä.

Mikäli et ole saanut takaisinsoittoa terveysasemalta kahden tunnin sisällä yhteydenotostasi ja arvioit tarvitsevasi ratkaisun terveyteesi liittyvään ongelmaan vielä samana päivänä, voit asioida suoraan terveysasemalla ilman ajanvarausta.  Voit myös hakeutua akuuttiin ilman varausta äkillisissä hoitoa vaativissa tilanteissa, kuten esimerkiksi tapaturman sattuessa.

Hätätilanteessa soita numeroon 112. Terveyskeskuksen ollessa suljettu, soita kiireellisissä asioissa Päivystysavun numeroon 116 117.

Löydät tietoa vastaanottoajan perumisesta sekä kuurojen ja kuulovammaisten yhteydenotosta verkkosivuiltamme: Ajanvarauspalvelut

Matalan kynnyksen MIEPÄ-piste auttaa edelleen ilman ajanvarausta mielenterveyteen ja päihteisiin liittyvissä huolissa.  Lue lisää mielenterveys- ja päihdepalveluistamme

Asiakasportaali Maisa on myös edelleen Keravan terveyskeskuksen asiakkaiden käytössä. Maisassa voit muun muassa viestitellä sinua hoitavien terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, tarkastella terveystietojasi tai tilata muistutuksen vastaanottoajastasi. Vastaamme Maisan kautta jätettyihin yhteydenottopyyntöihin viikon sisällä. 
Siirry Maisaan

Muista omahoito!


Välillä pelkkä omahoito riittää sairauden hoitamiseen ja oireiden lieventämiseen. Alla olevien linkkien kautta voit löydät Terveyskylän ohjeita sairauksien hoitamisesta kotioloissa ja päivystykseen hakeutumisesta.







Päivitetty 21.09.2022 klo 08:50