Uutiset

Sähköinen asiointipalvelu Klinik Access käyttöön Keravan terveyspalveluihin

14.05.2020 klo 13:00

Keravan kuntalaisten terveyspalveluiden parantamiseksi on otettu käyttöön sähköinen asiointipalvelu Klinik Access. Palvelu on käytössä terveyskeskuksen palveluissa 13.5.2020 alkaen. Uudistuksen myötä yleisimmät asioinnit, kuten ajanvarauksen terveyskeskukseen saa hoidettua verkossa ympäri vuorokauden.

Sähköinen palvelu helpottaa ja nopeuttaa hoitoon pääsyä

Sähköinen palvelu tekee hoitoon pääsystä sekä asioinnista terveyspalveluissa helpompaa ja nopeampaa. Palvelu on avoinna 24/7 netissä, Keravan terveyspalveluiden verkkosivuilla osoitteessa terveyspalvelut.kerava.fi. Palvelu ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista. Palvelun avulla kuntalainen ohjataan suoraan oikeaan hoitoon tai tutkimuksiin eikä puhelimessa jonotteluun tarvitse käyttää aikaa.

Esimerkiksi korvatulehdusta potevan lapsen vanhempi voi laittaa lapsen hoitoon pääsyn liikkeelle vaikka keskellä yötä. Ammattilaiset saavat sähköisestä asioinnista ensitiedot vaivasta ja ottavat yhteyttä hoidon aloittamiseksi. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, järjestelmä tunnistaa sen välittömästi ja ohjaa päivystykseen. Palvelun kautta voi myös esimerkiksi pyytää reseptin uusimista.

Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä puhelimitse tai tekstiviestillä mahdollisimman pian. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille.

Palvelun on kehittänyt ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa suomalainen Klinik Healthcare Solutions Oy. Tällä hetkellä palvelu on käytössä jo n. 400 terveydenhuollon yksikössä Suomessa.

 

Lisätiedot:

Henri Terho, apulaisylilääkäri (ma), puh. 040 3183411, henri.terho@kerava.fi

Petteri Hirvonen LL, lääketieteellinen johtaja, Klinik Healthcare Solutions, puh. 0500 122 444, petteri.hirvonen@klinik.fi               

Päivitetty 14.05.2020 klo 13:04