Tapahtumat

KesäKimara 2020: Fascia Method

02.07.2020 - 02.07.2020 klo 17:00 - 18:00
Lapilantie 19, 04200 Kerava (Lapilan kartano)

KesäKimara tunnit ovat kaikille avoimia ja maksuttomia liikuntakertoja. Kesä–elokuussa kaikkina arkipäivinä järjestetään yli 100 monipuolista ohjauskertaa yhteistyössä liikunta-alan ammattilaisten kanssa. Ohjauksiin ei tarvitse ennakkoon ilmoittautua ja ohjaukset järjestetään säällä kuin säällä.

 

OHJAUSPAIKAT:

Ahjo Training Center Palopellonkatu 7, 04200 Kerava

Kalevan Urheilupuisto Metsolantie 3, 04200 Kerava (Tapaaminen jäähallin pääoven edessä)

Keinukallio Keinukalliontie 52, 04250 Kerava (Tapaaminen juoksuportailla)

Keskusta Unto Suomisen kuja, 04200 Kerava (Keravan kirjaston vesialtaan ja avaruuspuiston vieressä) Lapila

Lapilantie 19, 04200 Kerava (Lapilan kartano)

Sompio Saviontaipaleen Ylikulkukäytävä, 04200 Kerava (Sompion Ankkalammen viereinen nurmialue)

Päivölänlaakso Päivöläntie 16, 04200 Kerava, (Päivölänkaaren päiväkodin nurmikenttä)

Savio Koivikontie 7, 04260 Kerava (Salavapuisto)

Virrenkulma Pihkaniityntie 119-121, 04230 Kerava (Pihkaniityn nurmialue)

 

TUNTIKUVAUKSET                                                                          

Core+mobility:

Löydetään ja haastetaan keskivartalon lihaksia eri keinoin esim. liikkuvuuden ja lihasvoiman kautta. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Kahvakuula:

Koko kehon treeni kuulaa apuna käyttäen, toiminnalinen, vauhdikas ja monipuolinen. Mukaan kuula, matto ja juomapullo.

Toiminnallinen treeni:

Ilman välineitä tehokas, sykkeellinen, toiminnallinen koko kehon treeni. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Hölkkäkoulu:

Hyviä vinkkejä juoksutekniikkaan ja miten säädellä omaa vauhtia oman kunnon mukaan. Harjoitellaan, että miten tullaan 5km hölkkääjäksi.

Nurmijumppa:

Nurmikkojumppa ei sisällä vaikeita askelkuvioita ja sopii jokaiselle iästä riippuen. Oman kehon painoa hyödynnetään lihaskunto-osuuksissa.                                        

Sambic®:

Sambic®-liikuntatuote sisältää vauhdikasta tanssiliikuntaa yhdistäen erilaisia brasilialaisia tansseja vartalon liikkuvuutta, lihaskuntoa ja ryhtiä parantaen. Rentoa, hauskaa ja hikistä sekä aitoa brassifiilistä!

Kuntojumppa:

Kaikille sopiva perustunti joka sisältää alkulämmittelyn helpoilla askelyhdistelmillä sekä lihaskunto-osuus seisten tehtynä. Tunti päättyy palauttaviin venytyksiin. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Body: Tehokasta koko kehon lihaskuntojumppaa omien käsipainojen tai täytettyjen juomapullojen kanssa. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Iskelmäjumppa:

Hauskaa, tehokasta tanssiliikuntaa ja jumppaa iskelmämusiikin tahdissa. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Fascia Method:

Dynaamista liikkuvuusharjoittelua, joka kehittää myös tasapainoa ja kehonhallintaa. Mukaan oma matto ja juomapullo.

BungyPump:

BungyPump -sauvakävely sopii kaikille ikään ja pohjakuntoon katsomatta. Tehokas laji painonpudotukseen, kunnonkohotukseen sekä yleiskunnon ylläpitämiseen. BungyPump -sauvoissa on painovastus, 4, 6, tai 10 kg.                                 

Aamujooga:

Aamujooga alkaa pehmein avauksin lempeästi kehoa herätellen kohti vahvempia ja energisoivimpia asanoita, tunnin lopussa rentoudutaan ja rauhoitutaan. Mukaan oma matto, juomapullo ja viltti.

Funktionaalinen treeni:

Kehittää kokonaisvaltaisesti kehon voimaa, hallintaa, joustavuutta, liikkuvuutta, kestävyyttä ja kuntoa. Teemme toiminnallisia liikkeitä oman kehon painoa hyödyntäen. Mukaan oma matto ja juomapullo.               

Niska & Selkä:

Tunti alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jonka jälkeen tehdään avaavia liikkeitä niska-hartiaseudulle ja vahvistetaan ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Tunti päättyy loppuvenyttelyyn. Mukaan oma matto ja juomapullo.

Kuntonyrkkeily:

Kuntonyrkkeily on liikuntamuoto, jossa tehdään erilaisia nyrkkeilytekniikoita parin hanskoihin, varjonyrkkeillen tai välineisiin lyöden. Mukaan sisäliikuntavälineet ja juomapullo.

BJJ:

Brasilialainen jujutsu on kasvattanut suosiotaan ympäri maailmaa. Mattotekniikoihin painottunut laji sopii mainiosti myös kuntoilulajiksi. Alkuun tarvitaan vain shortsit ja t-paita.

TFW:

TFW-treeni on monipuolinen tunti fysiikkaharjoittelua ja se soveltuu eri tasoisille kuntoilijoille, joten voit hyvin tulla mukaan, vaikka viime treenikerrasta olisi kulunut jo vuosikymmen. Mukaan sisäliikuntavälineet ja juomapullo.

Kuntothai:

Kuntothai-tunnilla keskitytään kunnon kohottamiseen ja perehdytään lajin perustekniikoihin. Tekniikoita harjoitellaan turvallisesti parin kanssa potkutyynyihin ja pistehanskoihin. Mukaan sisäliikuntavälineet ja juomapullo.

Yhdistelmätreeni:

Tunti alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jonka jälkeen tehdään erilaisia kehonpainoliikkeitä ja nopeita vetoja juosten.

 

LISÄTIETOJA:

https://www.kerava.fi/palvelut/Documents/Kesakimara_2020.pdf

 

Liput

Tapahtuma on maksuton.

Tapahtuman järjestää

Keravan liikuntapalvelu
Päivitetty 04.06.2020 klo 11:27