Uutiset

Keravan Liikuntapalvelun uudet verkkokurssit käynnistyvät!

01.03.2021 klo 13:50

Keravan Liikuntapalveluiden ohjaustoimintaa ei koronarjoitusten vuoksi ole voitu aloittaa perinteisellä tavalla tänä keväänä, mutta ei hätiä mitiä! Liikuntapalvelut nimittäin aloittaa verkossa lyhytkursseina erilaisia liikuntaryhmiällä viikoilla 9 ja 10.

Virtuaalisille kursseille ilmoittaudutaan Keravan opiston ja Liikuntapalveluiden ilmoittautumissivun kautta tai puhelimitse soittamalla numeroon 0403184843.

Keravan Liikuntapalvelun uudet verkkokurssit alkavat viikoilla 9 ja 10

Kurssien kesto on vähintään 4 viikkoa. Hinta 10,00€/kurssi.

Pilates jatko-verkkokurssi ti 19.15-20, alkaen 2.3.2021

Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet, juomapullon sekä pilatespallon. 

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jolla vahvistetaan keskivartalon syviä tukilihaksia, kehitetään hengitystekniikkaa ja harjoitellaan ergonomista kehonkäyttöä. Pilatesharjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa sekä kehotietoisuutta. Harjoittelun myötä toiminnallinen ryhti ja selkärangan liikkuvuus paranevat. Sopii lajia pidempään harrastaneille!

Ohjaajana kurssilla Arja Vakkila

Kuntojumppa seniorit ke 10.00-10.45, alkaen 3.3.2021

Tunti sisältää 10-15 minuutin alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet sekä juomapullon. Sopii hyvän peruskunnon omaaville.

Ohjaajana kurssilla Pasi Sirolinna

Tuolijumppa ke 11.30-12.15, alkaen 3.3.2021

Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet sekä juomapullon. Tuolijumpan tavoitteena on lisätä liikkuvuutta sekä pitää isot lihakset vahvoina ja toimintakykyisinä. Tehostaa myös kehonhallintaa ja auttaa niveliä toimimaan. Tämä jumppa tehdään istuen, mutta liikkeet voi itse tehdä myös seisten.

Ohjaaja kurssilla Tanja Pirtamo

Pilates alkeisjatko to 9.30-10.15 alkaen, 4.3.2021

Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet, juomapullon sekä pilatespallon. Pilates on kehonhallintamenetelmä, jolla vahvistetaan keskivartalon syviä tukilihaksia, kehitetään hengitystekniikkaa ja harjoitellaan ergonomista kehonkäyttöä. Pilates harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa sekä kehotietoisuutta. Harjoittelun myötä toiminnallinen ryhti ja selkärangan liikkuvuus paranevat. Kurssi on tarkoitettu pilates menetelmän perusteet hallitsevalle ja sopii jonkin aikaa lajia harrastaneille.

Ohjaajana kurssilla Arja Vakkila

Reipas kuntojumppa seniorit to 11.00-11.45 alkaen, 4.3.2021

Tunti sisältää 10-15 minuutin alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet sekä juomapullon. Tehokasta kuntojumppaa hyväkuntoisille senioreille.

Ohjaajana kurssilla Arja Vakkila

Kiinteytysjumppa to 18.00-18.45 alkaen, 4.3.2021

Aluksi lämmitellään helpoin askelin 10-15 minuuttia, lihaskunto-osuudessa vahvistetaan koko kehoa ja lopuksi venytellään. Liikkeiden tehoa voi säätää oman kuntotason mukaan. Sopii kaikille hyvän peruskunnon omaaville. Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet sekä juomapullon.

Ohjaajana kurssilla Heidi Pakarinen

Kehonhuolto fascia to 19.00-19.45 alkaen, 4.3.2021

Tunti sisältää kevyen alkulämmittelyn, toiminnallisia, kehon liikeratoja parantavia liikkeitä ja venytyksiä, rentoutumista unohtamatta. Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet ja juomapullon. Liikkeitä tehdään seisten ja lattiatasolla.

Opettajana kurssilla Heidi Pakarinen

Asahi pe 9.15-10.00 alkaen, 5.3.2021

Asahi on Suomessa kehitetty liikuntamuoto, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Asahi ennaltaehkäisee selän ja hartiaseudunvaivoja, parantaa tasapainoa ja vähentää stressiä. Liikkeet tehdään pystyasennossa ja ne ovat yksinkertaisia, rauhallisia ja helposti opittavissa. Sopii kaikille.

Opettajana kurssilla Tanja Pirtamo

Kahvakuula ma 9.00-9.45 alkaen 8.3.2021

Kahvakuula on toiminnallinen ja monipuolinen harjoitteluväline, jolla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Harjoitteet kehittävät mm. lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunneilla voit käyttää joko kahvakuulaa tai käsipainoa. Tunti sisältää 10-15 minuutin alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppu venyttelyn.

Opettajana kurssilla Margit Grönroos

Kuntojumppa seniorit ma 10.00-10.45 alkaen, 8.3.2021

Tunti sisältää 10-15 minuutin alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Tunnille tarvitset jumppamaton, joustavat vaatteet sekä juomapullon. Rytmiliikuntaa askeltaen sopii hyvän peruskunnon omaaville.

Opettajana kurssilla Pasi Sirolinna

Reipas tuolijumppa ma 11.00-11.45 alkaen, 8.3.2021

Reipasta tuolijumppaa mukavan musiikin tahtiin. Sisältää alkulämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä ja loppuvenyttelyn. Osan liikkeistä voi tehdä sekä istuen että seisten.

Opettajana kurssilla Margit Grönroos

- - - 

Lämpimästi tervetuloa jumppaamaan yhdessä etänä!




Päivitetty 01.03.2021 klo 13:48