Uutiset

Omatoimikirjastossa ja kirjaston e-palveluissa saattaa ilmetä kirjautumisongelmia

Henkilö kirjautuu laitteella omatoimikirjastoon
19.08.2022 klo 15:00

Omatoimikirjastossa ja Kirkes-kirjastojen e-palveluissa saattaa ilmetä kirjautumisongelmia. Jos et pääse kirjautumaan sisään palveluihin, ole yhteydessä kirjaston asiakaspalveluun. Teemme sinulle uuden kirjastokortin.

Mistä ongelmat johtuvat?​

Kirkes-kirjastot poistavat tietokannastaan käyttämättömät asiakastiedot viiden vuoden välein tietosuojasyistä. Valitettavasti eilen tehdyssä poistossa on poistunut myös sellaisten henkilöiden asiakastietoja, jotka käyttävät vain kirjaston e-palveluja, tietokoneiden varausohjelmaa tai omatoimikirjastoa eivätkä ole siis lainanneet, varanneet tai uusineet fyysistä aineistoa viiteen vuoteen.

Miten minun pitää toimia?

Jos asiakastietosi on poistettu, etkä pääse kirjautumaan esimerkiksi Finna-verkkokirjastoon, omatoimiaikana kirjastoon tai kirjaston e-palveluihin, täytyy sinun hankkia uusi kirjastokortti. Saat sen maksutta mistä tahansa Kirkes-kirjastosta käymällä paikan päällä ja esittämällä henkilöllisyystodistuksen. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä kirjastojen asiakaspalveluun sähköpostilla tai puhelimella. Vastaamme kirjaston aukioloaikojen puitteissa.

Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa ja vaivaa!



Päivitetty 19.08.2022 klo 16:26