Sosiaali- ja perhepalvelut

perhe.png

​AJANKOHTAISET TIEDOTTEET
Katso sosiaalipalveluja koskevat poikkeustilanteen tiedot täältä.


​Keskeisimpiä sosiaali- ja perhepalveluiden puhelinnumeroita
Tavoitat sosiaalipalveluiden ammattilaiset aikuisten ja lapsiperheiden asioissa puhelinpalvelun kautta numerosta 09 29 49 2120. Avoinna ma - to klo 8.00 - 15.00 ja pe ja juhlapyhien aattoina 8.00 - 13.00.

Ota yhteyttä lapsiperheiden asioissa,

  • kun kyse on lapsista ja perheistä, ota yhteyttä puhelinpalveluun
  • jos tarvitset neuvontaa sosiaalipalveluihin hakeutumisessa tai
  • kun sinulla on kiireellinen lastensuojelullinen huoli lapsen, nuoren tai perheen tilanteesta tai
  • kun tarvitsette lapsiperheiden kotipalvelua.

Aikuinen, ota yhteyttä puhelinpalveluun, kun tarvitset

  • aikuissosiaalityön neuvontaa tai
  • jos et ole asioinut aiemmin aikuissosiaalityössä tai 
  • sinulla on päivystyksellistä asiaa.
Puhelinpalvelussa voit keskustella asiasta ammattilaisen kanssa ja saada neuvontaa tilanteen ratkaisemiseksi tai ohjeita tarvittaviin palveluihin hakeutumisessa.

Jos olet jo asiakkuudessa tai sinulla on nimetty omatyöntekijä tai vastuutyöntekijä, ota yhteyttä suoraan häneen. Yhteystiedot löydät palvelukohtaisesti Keravan verkkosivuilta.

Ikäihmisten palvelutarpeen arviointi
 p. (09) 2949 3231, ma-pe klo 9 - 14



 Keskeisimpiä sosiaali- ja perhepalveluiden sähköisiä palveluita
Maisa-asiakasportaali Keravalla sosiaalihuollon palveluihin
Maisa.JPG
Apotin käyttöönoton myötä Keravan asukkaat saavat käyttöönsä Maisa-asiakasportaalin myös sosiaalihuollon palveluissa.

Maisa yhdistää sosiaalihuollon ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin yhteen kanavaan ja helpottaa kuntalaisten omahoitoa ja sähköistä asiointia.

Maisan avulla voit esimerkiksi:

  • tarkastella ajanvarauksiasi ja tarvittaessa perua ajanvarauksiasi
  • tarkastella omia terveystietojasi ja
  • täyttää esitietolomakkeita ja hakemuksia
  • Maisaa voit käyttää helposti verkossa tai mobiilisovelluksella
Maisan toiminnollisuudet laajentuvat asteittain vuoden mittaan, kun Apotti otetaan käyttöön Keravan sosiaali- ja terveyspalveluissa.


Maisa korvaa Keravalla aiemmin käytössä olleet sähköisen asioinnin kanavan eAsioinnin.


PALVELUT IKÄRYHMITTÄIN

​LAPSIPERHEET​NUORET


 

​AIKUISET​IKÄÄNTYNEET

 


Päivitetty 17.11.2021 klo 18:12