Työmarkkinatorin asiointipalveluissa käyttökatko 23.–26.5.

Työmarkkinatorin asiointipalveluihin tehdään tietojärjestelmäpäivitys, minkä vuoksi henkilöasiakkaan sekä yritysten ja työnantajien asiointipalvelut ovat poissa käytöstä perjantaista 23.5. kello 12 maanantaihin 26.5. kello 8.

Käyttökatko ei koske Aluehallinnon TE-asiointipalvelua, jonka toiminta jatkuu normaalisti.

Vaikutukset työnhakijoille

Henkilöasiakkaiden puhelin- ja chatpalvelut eli Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta ja Työttömyysturvaneuvonta ovat suljettuna perjantaista 23.5. kello 12 maanantaihin 26.5. kello 8 asti. Myöskään Työmarkkinatorille kirjautuminen ei ole mahdollista, joten käyttökatkon aikana ei voi esimerkiksi muokata tai julkaista työnhakuprofiilia Oma työpolku -osiossa.

Jatkossa työnhakijat näkevät työvoimaviranomaisen lähettämät työtarjoukset suoraan Asiointi-palvelussa.

Vaikutukset yrityksille ja työnantajille

Myös yritysten ja työnantajien Oma asiointi -palvelussa on käyttökatko perjantaista 23.5. kello 12 maanantaihin 26.5. kello 8 asti. Käyttökatkon aikana ei ole mahdollista esimerkiksi muokata tai julkaista työpaikkailmoitusta Työmarkkinatorilla.

Yritys- ja työantaja-asiakkaan neuvontapalvelut, eli Yritys-Suomi-neuvonta, Yrittäjän talousapu -neuvonta sekä Work In Finland -kansainvälisen rekrytoinnin työantajaneuvonta ovat auki normaalisti perjantaina 23.5.

Päivityksen myötä Oma asiointi -palvelu poistuu käytöstä, ja jatkossa työnantajien ja yritysten asiointipalvelut löytyvät uudistetusta Työmarkkinatorin Yrityksen Asioinnista.