Keravan asiointipiste
Keravan asiointipiste sijaitsee Sampolan palvelukeskuksen ensimmäisessä kerroksessa pääsisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä.
Asiointipiste on auki:
- ma–to klo 8–17.30
- perjantaisin klo 8–12
- arki- ja juhlapyhien aattoina piste palvelee klo 8–15 (ma–to)
Poikkeusaukioloajat:
Keskiviikkona 22.3. asiointipiste palvelee klo 8-16, äkillisesti muuttuneen henkilöstötilanteen vuoksi. Mahdollisista torstain 23.3. muutoksista ilmoitetaan keskiviikkona iltapäivällä.
Asiointipisteellä
- Voit hakea ja palauttaa lomakkeita, hakemuksia sekä muita kaupungin asiakirjoja.
- Voit maksaa Keravan kaupungin ja Keravan Energian maksuja
- Saat Keravan kaupungin palveluihin ja tapahtumiin liittyvää neuvontaa.
- Saat opastusta sähköisten palvelujen käytössä.
- Voit ostaa Kerava-tuotteita.
- Voit ilmoittautua Keravan opiston kursseille ja ostaa opiston lahjakortteja.
- Voit ostaa tai ladata liikuntapalvelujen älykortin kaupungin City-voimailusalille.
Pisteellä on myös asiakaspäätteitä, joita voit käyttää sähköiseen asiointiin.
Muut palvelut
Asiointipiste toimii myös Helsingin seudun liikenteen (HSL) palvelupisteenä matkakorttiin ja matkustamiseen liittyvissä asioissa. Lisäksi piste toimii poliisin lupapalvelujen, Kansaneläkelaitoksen (Kela), digi- ja väestötietoviraston sekä työ- ja elinkeinopalvelujen (TE-palvelut) asiointipisteenä. Tutustu palveluihin:
-
Voit asioida pisteellä matkakorttiin liittyvissä asioissa:
- kortin hankkiminen
- kortin lataaminen
- asiakastietojen päivitys
- ongelmatilanteet (esimerkiksi kortin katoaminen ja hyvityshakemukset).
Jos asiasi koskee matkakortin hankkimista tai ongelmatilannetta, ota mukaasi henkilökortti, passi tai ajokortti. Alaikäinen voi todistaa henkilöllisyytensä Kela-kortilla.
Keravan asiointipisteellä voit maksaa matkakortin oston tai latauksen käteisellä, pankki- tai luottokortilla sekä HSL:n työmatkaseteleillä.
Saat pisteeltä myös aikataulu- ja reittineuvontaa ja HSL:n esitteitä. Tutustu palveluihin ja lippujen hintoihin tarkemmin HSL:n verkkosivuilla. Siirry HSL:n verkkosivuille
-
Keravan asiointipisteen henkilökunta neuvoo yleisellä tasolla Kelaan liittyvissä asioissa ja auttaa verkkoasioinnissa sekä tarvittaessa ajan varaamisessa. Voit myös hakea Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä sekä jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä.
Sinulla on myös mahdollisuus saada Kelan palveluasiantuntijan palvelua ajanvarauksella asiointipisteellä.
Lue lisää asioinnista Kelassa: Asiakaspalvelu (kela.fi)
-
Asiointipisteestä saat digi- ja väestötietoviraston lomakkeita. Piste ottaa vastaan virastolle osoitettuja hakemuksia, ilmoituksia ja liitteitä sekä toimittaa ne eteenpäin digi- ja väestötietovirastolle. Pisteen henkilökunta antaa myös yleisneuvontaa digi- ja väestötietovirastoon liittyvissä asioissa.
Digi- ja väestötietoviraston yhteystiedot henkilöasiakkaille (dvv.fi)
-
Poliisin oma henkilökunta palvelee asiointipisteellä ajanvarauksella passi- ja henkilökorttihakemusten vastaanotossa. Asiointipisteen henkilökunta avustaa tarvittaessa ajan varaamisessa ja poliisin lupa-asioihin liittyvässä sähköisessä asioinnissa. Lue lisää ajanvarauksesta ja asioinnista poliisilla:
Ajanvaraus ja asiointi poliisiasemalla (poliisi.fi)
Voit hakea passia, henkilökorttia ja poliisin myöntämiä lupia sähköisesti poliisin verkkosivuilta. Verkkosivuilta löydät myös tietoa lupa-asioista, hinnoista sekä poliisilaitoksen yhteystiedot.
Passit, henkilökortit, luvat (poliisi.fi)
Asiointipiste ottaa vastaan pisteen aukioloaikana pieniä löytötavaroita, jotka Järvenpään poliisilaitos noutaa 2–4 kertaa kuussa. Voit tiedustella löytötavaroita Keravan asiointipisteeltä ja Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta.
-
Asiointipiste tarjoaa tukea TE-palvelujen Työmarkkinatori-verkkosivuston käyttöön sekä opastusta Oma asiointi -verkkopalvelujen käytössä.
Voit myös jättää TE-palveluissa tarvittavia asiakirjoja toimitettavaksi edelleen Uudenmaan TE-toimistolle.
Keravalla on myös oma asiointipiste työllisyyden kuntakokeilun asiakkaille. Kuntakokeilun asiointipisteen yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme:
Työllisyyden kuntakokeilu
Chat-neuvonta
Keravan asiointipiste tarjoaa neuvontapalveluita myös chatissa. Palveluneuvojat vastaavat chatissa asiakkaiden kysymyksiin aukioloaikoina asiakastilanteen salliessa. Kun chat on toiminnassa, Keravan etusivun ja asiointipisteen sivujen oikeassa sivussa näkyy vihreä chat -laatikko.
Yhteystiedot ja aukioloajat
Keravan asiointipiste
Aukiolot näkyvät sivulla kerava.fi/asiointipiste Käyntiosoite: Sampolan palvelukeskus, 1.kerrosKultasepänkatu 7
04250 Kerava 09 2949 2745 asiointipiste@kerava.fi https://www.kerava.fi/asiointipiste