Opiskelupaikan vastaanottaminen
Ohjeet opiskelupaikan vahvistamiseen Keravan lukiossa.
Yhteishaun opiskelupaikan valintaan liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä opetushallituksen neuvontaan
Yhteishaun puhelinneuvonnan aukioloajat
Perusopetuksen jälkeisen koulutuksen yhteishaun puhelinneuvonta numerossa 029 533 1010.
- Avoinna 10.-14.6. ma-pe klo 9.30-13 sekä 18.-20.6. ti-to klo 9-11.
- Puhelinneuvonta on tarkoitettu hakijoille ja huoltajille.
- Sähköpostitse neuvonta@opintopolku.fi (hakijat ja huoltajat).
-
Vahvista opiskelupaikka sähköisesti
Opetushallitus lähettää opiskelijalle sähköisesti tiedon valituksi tulemisesta ja ohjeen opiskelupaikan sähköisestä vastaanottamisesta. Vahvista opiskelupaikkasi sähköisesti annettujen ohjeiden mukaisesti.
Jos et ole ilmoittanut sähköpostiosoitetta Opintopolkuun saat tiedon kirjeellä
Mikäli et ole antanut sähköpostiosoitettasi Opintopolku-järjestelmään, tieto valinnasta tulee kirjeitse. Tässä tapauksessa sinun tulee vahvistaa opiskelupaikkasi tulemalla paikan päälle Keravan lukiolle 18.6.2024 klo 12–15 välisenä aikana. Koulun osoite on Keravan lukio, Keskikatu 5, 04200 Kerava.
Jos edellä mainittu päivämäärä ei sovi, varaa aika puhelimitse 040 318 2212 tai ensisijaisesti sähköpostilla pertti.tuomi@kerava.fi.
-
Oppilaitos ilmoittaa valittujen nimet lukion pääovessa sekä verkkosivuillaan niiden osalta, jota ovat antaneet luvan nimen julkaisuun verkossa.
-
Ensimmäisen vuoden kurssivalinnat tehdään sähköisesti
Tee ensimmäisen vuoden kurssivalinnat sähköisesti linkin kautta heti, kun olet ottanut paikan vastaan. Valinnat tulee tehdä 19.6.2024 mennessä. Rehtori tekee valintojen pohjalta oppilaille työjärjestyksen.
Kurssivalintalomake
Saat kurssivalintalomakkeen linkin koululta hyväksymiskirjeen mukana. Kirje lähetetään sähköpostiisi, jos olet antanut sähköpostiosoitteesi hakuvaiheessa opintopolkuun. Muussa tapauksessa saat tiedon kirjeitse.
Jos tarvitset apua, voit soittaa lukion opinto-ohjaajille:
- 13.6.2024 klo 9.00–15.00 Nina Sinkko p. 040 318 4033
- 14.6.2024 klo 09.00–15.00 Nina Sinkko p. 040 318 4033
- 17.6.2024 klo 9.00–15.00 Terhi Kurri p. 040 318 2482
Kyseisen ajankohdan jälkeen 18.-28.6.2024 yhteydenotot rehtoriin klo 8.30–14.30 p. 040 318 2212
-
Henkilökohtaisen kannettavan tietokoneen opiskelukäytöstä täytetään sitoumus ja palautetaan se allekirjoitettuna lukuvuoden alkaessa koululle.
- Siirry lomakkeelle: Henkilökohtaisen kannettavan tietokoneen opiskelukäytön sitoumus allekirjoitettuna (pdf).
Ilmoitus erityisruokavaliosta ja vegaaniruokavaliosta palautetaan koululle täytettynä ja allekirjoitettuina lukuvuoden alkaessa. Kaikki ilmoittajat käyttävät samaa lomaketta, johon linkki alla.
- Erityisruokavalioiden lomakkeet ovat ateriapalveluiden sivuilla: Siirry täyttämään erityisruokavalioiden lomakkeet ateriapalveluiden sivuilla.
- Suora linkki erityisruokavalioiden lomakkeelle: Erityisruokavalioiden lomake (pdf).
-
Lukuvuosi alkaa to 8.8.2024 oheisen aikataulun mukaisesti
- Alkava ikäluokka klo 8.20 orientoiva ohjelma
- Jatkavat ikäluokat klo 9.45 orientoiva ohjelma
- Lounas klo 11.00–11.45
- Lukujärjestyksen mukainen työskentely kaikilla alkaa klo 11.45
Oppilaitos on suljettu ajalla 1.7.-28.7.2024.