Tilojen varaaminen
Keravan kaupungilla on useita erilaisia tiloja esimerkiksi liikunta-, kokous- tai juhlakäyttöön. Yksityishenkilöt, seurat, yhdistykset ja yritykset voivat varata tiloja omaan käyttöönsä.
Kaupunki myöntää tiloihinsa sekä yksittäisiä vuoroja että vakiovuoroja. Voit hakea yksittäisiä vuoroja vuoden ympäri. Liikuntatilojen vakiovuorojen hakuaika on aina helmikuussa, jolloin kaupunki jakaa seuraavan syksyn ja kevään vakiovuorot. Lue lisää vakivuorojen hakemisesta: Liikunnassa tapahtuu.
Katso varaustilanne ja hae vuoroa Timmi-tilanvarausohjelmassa
Kaupungin tilat ja niiden varaustilanne on nähtävissä Timmi-tilanvarausohjelmassa. Voit tutustua tiloihin ja Timmiin kirjautumatta tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Siirry Timmiin.
Jos haluat varata käyttöösi kaupungin tilan, tutustu tilojen käyttöehtoihin ja hae tilaa käyttöösi Timmissä. Lue tilojen käyttöehdot.
Ohjeita Timmin käyttöön
-
Sinun täytyy rekisteröityä Timmin käyttäjäksi ennen kuin voit tehdä tilojen varaushakemuksia. Rekisteröinti tapahtuu suomi.fi-palvelun vahvan tunnistautumisen kautta pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kaikki kaupungin tiloja koskevat varaushakemukset ja peruutukset tapahtuvat vahvan tunnistautumisen kautta rekisteröitymisen jälkeenkin.
-
Kun olet rekisteröitynyt Timmi-palvelun käyttäjäksi, voit kirjautua palveluun yksityishenkilönä. Yksityisasiakkaana varaat tiloja omaan käyttösi, jolloin olet myös henkilökohtaisesti vastuussa tilasta ja maksuista. Jos haluat varata kaupungin tiloja myös jonkin seuran, yhdistyksen tai yrityksen edustajana ja varata Keravan tiloja, tutustu kohtaan Yksityishenkilön käyttöoikeuksien laajentaminen organisaation edustajaksi.
Kirjaudu yksityishenkilönä valitsemalla palvelun etusivulla kohta Kirjaudu, minkä jälkeen palvelu vaatii sinulta vahvaa sähköistä tunnistautumista.
Onnistuneen tunnistautumisen jälkeen olet kirjautunut sisään Timmiin ja voit tehdä uusia varaushakemuksia ja peruutuksia.
-
- Kun olet kirjautunut Timmiin, siirry palvelussa olevaan varauskalenteriin selaamaan vuokrattavia tiloja. Jos teet tilavarausta edustamallesi organisaatiolle, valitse rooliksesi organisaation yhteyshenkilö.
- Valitse haluamasi ajankohta. Voit tarkastella tilan varaustilannetta joko päiväkohtaisesti tai koko viikon osalta. Saat viikkokalenterin näkyviin valitsemalla kalenterista viikkonumeron. Päivitä kalenteri sen jälkeen, kun olet valinnut haluamasi ajankohdan. Kalenterin päivittämisen jälkeen näet tilan varatut ja vapaat ajat.
Timmissä yön yli -varaukset tehdään varauskalenterissa klikkaamalla halutun päivän kohdalla hiiren oikeaa painiketta, minkä jälkeen aukeaa valikko. - Siirry tekemään varaushakemus valitsemalla kalenterista haluamasi ajankohta. Täytä varaustiedoksi esimerkiksi seuran nimi tai tilaisuuden luonne (esimerkiksi yksityistilaisuus). Tarkista, että varauksen ajankohta ja aikaväli ovat oikein.
- Valitse kohdassa Toistuu, onko kyseessä kertavaraus vai toistuva varaus.
- Valitse lopuksi Luo hakemus, jonka jälkeen saat vahvistuksen sähköpostiisi.
-
Jos haluat toimia myös jonkin seuran, yhdistyksen tai yrityksen edustajana varatessasi kaupungin tiloja, voit laajentaa käyttöoikeuksiasi Timmissä. Älä varaa tiloja, ennen kuin olet saanut ilmoituksen käyttöoikeuksien laajennuksen hyväksymisestä. Muuten laskut kohdistuvat sinulle yksityishenkilönä.
Ennen käyttöoikeuksien laajennusta on hyvä miettiä, kuka organisaatiossasi toimii missäkin roolissa: Onko rooleista sovittu virallisesti (kaupunki saattaa vaatia virallisen pöytäkirjan nähtäväksi, jos kyseessä on uusi asiakas) ja onko kaikista henkilöistä olemassa riittävät tiedot (etunimi, sukunimi, osoitetiedot, sähköpostiosoite, puhelinnumero).
Oheisesta taulukosta löydät eri roolit, tehtävät ja toimenpiteet, jotka vaaditaan rekisteröitymiseen ja tilavaraushakemusten tekemiseen Timmissä.
Rooli Timmissä Tehtävä Timmissä Rekisteröinnin yhteydessä vaadittavat toimenpiteet Varausten yhteyshenkilö Henkilö, joka on varauksissa
yhteyshenkilönä. Varausten
yhteyshenkilölle ilmoitetaan
muun muassa vuorojen äkillisistä
peruutuksista esimerkiksi tilanteissa, joissa varatussa tilassa on tapahtunut vesivahinko.Varaaja syöttää tekemiensä
varausten kohdalle varausten
yhteyshenkilön tiedot.
Varausten yhteyshenkilön on
vahvistettava tiedot hänelle
lähetetyn sähköpostin linkistä.
Tämä vaaditaan, jotta varauksia
voidaan tehdä.Varaaja Henkilö, joka tekee
varaushakemuksia sekä muuttaa tai peruu varauksia., esimerkiksi
seuran toiminnanjohtaja tai
toimistosihteeri.Henkilö tunnistautuu suomi.fi-tunnistautumisen kautta
yksityishenkilönä ja
laajentaa tämän jälkeen
käyttöoikeuksiaan organisaation
edustajaksi.Maksaja Taho, jolle seuran laskut lähetetään, esimerkiksi rahastonhoitaja tai talousosasto. Yhteyshenkilö hakee oman
organisaation tiedot tai syöttää ne järjestelmään. Tiedot löytyvät
hakutoiminnolla, jos organisaatio on varannut tiloja aiemmin.Maksajan yhteyshenkilö Henkilö, joka vastaa seuran maksuista. Yhteyshenkilö syöttää maksuista
vastaavan henkilön tiedot.
Maksajan yhteyshenkilön on
vahvistettava tiedot hänelle lähetetyn sähköpostin linkistä.
Tämä vaaditaan, jotta varauksia
voidaan tehdä.Käyttöoikeuksien laajentaminen
- Kirjaudu Timmiin yksityisasiakkaana tällä sivulla olevien ohjeiden mukaisesti.
- Klikkaa etusivulla olevaa linkkiä, joka on tämän lauseen lopussa oleva täältä-sana: “Jos haluat asioida Timmissä jossain toisessa asiakasroolissa, yksityishenkilönä tai jonkin yhteisön edustajana, voit luoda itsellesi useita eri asiakasrooleja käyttöoikeuksien laajennuksen avulla TÄÄLTÄ.”
Jos et ole etusivulla, voit siirtyä käyttöoikeuksien laajentamiseen Omat tiedot -valikon kohdasta Käyttöoikeuksien laajennus. - Kun olet siirtynyt kohtaan Käyttöoikeuksien laajennus, valitse asiakasrooliksi Uusi – organisaation yhteyshenkilönä ja hallintoalueeksi Keravan kaupunki.
- Etsi edustamasi organisaatio rekisteristä. Sinun on kirjoitettava hakukenttään organisaation nimen kolme ensimmäistä merkkiä, jotta haku alkaa. Löydät organisaatiosi helpoiten Y-tunnuksen avulla, jos rekisterissä on sellainen.Jos et löydä omaa organisaatiotasi tai olet epävarma asiasta, valitse Organisaatiota ei löytynyt, annan tiedot. Valinnan jälkeen voit siirtyä seuraavaan vaiheeseen.
Ilmoita kenen nimissä varausten laskut lähtevät, varausten yhteyshenkilö sekä maksajan yhteyshenkilö. Jos valitset kaikkiin vaiheen kohtiin vaihtoehdon Muu henkilö, on lomake tyhjä omia tietojasi lukuun ottamatta. - Tallenna tiedot, minkä jälkeen saat tallentamistasi tiedoista vielä tiivistelmän uudessa ikkunassa. Varmista, että antamasi tiedot ovat oikein.
- Kun lomakkeen vaatimat tiedot on täytetty, hyväksy tilojen käyttöehdot ja tallenna tiedot.
Kun olet tallentanut lomakkeen, saa varausten yhteyshenkilö sähköpostitse ilmoituksen rekisteröinnistä. Yhteyshenkilön on hyväksyttävä ilmoitus sähköpostissa olevan linkin kautta, minkä jälkeen muissa rooleissa toimivat henkilöt (esimerkiksi maksaja ja varaaja) saavat samanlaisen ilmoituksen omaan sähköpostiinsa. Myös heidän on hyväksyttävä ilmoitus.
Kun antamasi tiedot on hyväksytty ja tarkistettu, saat sähköpostilla tiedon hyväksymisestä ja voit aloittaa Timmin käytön organisaation edustajana. Tätä ennen voit tehdä varauksia vain yksityishenkilönä! Valitse Hallintoalue-sarakkeesta se rooli, jossa haluat varausta tehdessäsi toimia. Valittu rooli näkyy Timmin oikeassa yläreunassa ja varauskalenterin taulukossa
Tilavarauksen peruminen
Voit perua Timmin kautta varatun tilan voi perua maksutta 14 vuorokautta ennen varausajankohtaa. Poikkeuksena on Kesärinteen leirikeskus, jonka voi perua maksutta vähintään minimissään 3 viikkoa ennen varausajankohtaa. Voit peruuttaa tilavarauksen Timmin kautta.
Asiointipiste auttaa tilojen varaamisessa
Jos tarvitset apua tilojen varaamisessa, voit asioida Keravan asiointipisteessä Sampolan palvelukeskuksessa (Kultasepänkatu 7). Pisteen henkilökunta opastaa Timmi-tilavarausjärjestelmän käytössä. Muista ottaa mukaasi tarvittavat asiakirjat, joilla voit todistaa henkilöllisyytesi. Jos asioit yhdistyksen, seuran tai yrityksen asioissa, ota mukaasi pöytäkirja tai vastaava asiakirja, josta näkyy lupa asiointiin kyseisen toimijan edustajana.
Keravan asiointipiste
Aukiolot näkyvät sivulla kerava.fi/asiointipiste Käyntiosoite: Sampolan palvelukeskus, 1.kerrosKultasepänkatu 7
04250 Kerava 09 2949 2745 asiointipiste@kerava.fi https://www.kerava.fi/asiointipiste