Asiointipiste (ent. yhteispalvelupiste)

Asiointipiste_RGB_su.png

Koronavirustilanne ja asioiminen asiointipisteessä

Keravan kaupunki ehkäisee koronaviruksen leviämistä kaikin tavoin, ja siksi toivomme asiakkaiden rajaavan käyntinsä asiointipisteessä vain välttämättömiin. Älkää tulko asiointipisteeseen lainkaan, mikäli teillä on flunssan tai muun äkillisesti alkaneen sairauden oireita ja huolehtikaa käsihygieniasta ennen asiointipisteeseen tuloa. Sampolan palvelukeskuksen asiakas-wc:t sijaitsevat asiointipisteen sisäänkäyntiä vastapäätä olevan käytävän alussa.

Toivomme myös, että mahdollisuuksien mukaan rajoitatte asiointipisteessä käyntienne määrää, pystyessänne maksatte kaupungin ja energialaitoksen laskut verkkopankisa ja lataatte matkakorttinne automaatilla (HSL:n latausautomaatti löytyy Keravan asemarakennuksen pohjoiselta seinustalta ja kertalippuautomaatti itäiseltä laiturilta, alasmenon katoksen alla).

Mikäli asioitte asiointipisteessä, toivomme teidän täyttävän lomakkeet valmiiksi ennen palvelupaikalle tuloa sekä ottavan asiointiin tarvittavat asiakirjat valmiiksi ja maksavan useamman laskun samalla käynnillä tai lataavan matkakortille enemmän arvoa tai pidemmän kauden rajoittaaksenne käynnin kestoa ja/tai käyntimääriä asiointipisteessä.

Tilanteesta johtuen emme tällä hetkellä anna vieriopastusta asiakaskoneella.

Kiitos, että huomioitte oman ja asiointipisteen henkilökunnan turvallisuuden.

 

HSL on keskeyttänyt kausilippujen muuttamisen arvoksi 17.3. alkaen

HSL ei muunna kausilippuja arvoksi toistaiseksi tiistaista 17.3. alkaen. Kausilippujen muuntamisesta arvoksi on luovuttu, koska hyvittäminen edellyttää asiointia HSL:n tai kuntien palvelupisteessä. Koronaviruksen leviämisen ennaltaehkäisemiseksi ja pisteiden henkilökunnan sekä asiakkaiden terveyden vuoksi kausilipun muuttaminen arvoksi keskeytyy.

Näin vähennetään henkilökunnan ja asiakkaiden riskiä tartunnan saamiseen ja sekä asiakaskontakteja viruksen leviämisen aikana.

Asiasta tarkemmin

https://www.hsl.fi/uutiset/2020/hsl-keskeyttanyt-kausilippujen-hyvittamisen-173-alkaen-19424

Hyvityskäytäntö myöhemmin

https://www.hsl.fi/uutiset/2020/hsl-hyvittaa-pitkia-kausilippuja-koronaviruksen-takia-19548

 

Asiointipisteen henkilökunta ja palvelut

Keravan asiointipisteessä toimii kolme palveluneuvojaa sekä palvelupäällikkö. Palveluneuvoja on moniosaaja, joka hoitaa kunnan eri toimialojen ja valtiollisten yhteistyökumppaneiden asiakaspalveluun liittyviä tehtäviä ja ohjaa asiakkaat tarvittaessa eteenpäin asiantuntijapalveluihin. Pisteellä annetaan ja otetaan vastaan hakukaavakkeita, neuvotaan sähköisten palvelujen käytössä, toimitaan kaupungin kassana eli pisteelle voi maksaa erilaisia maksuja kuten kurssimaksuja, tilavuokria, terveyskeskus- ja hammashuollon maksuja. Piste toimii myös HSL:n palvelupisteenä matkakorttien myymisessä sekä poliisin lupapalvelujen,  maistraatin ja TE-palveluiden asiointipisteenä.

Chat-neuvonta

Keravan asiointipiste tarjoaa neuvontapalveluita myös chatissa. Yleisneuvonnan tarjoaminen chatissa kaupungin ja yhteistyökumppaneidemme asioissa aloitettiin 17.5.2018. Palveluneuvojat vastaavat chatissa esittämiinne kysymyksiin asioinipisteen aukioloaikoina. Kun chat on toiminnassa Keravan etusivun ja asiointipisteen sivujen oikeassa sivussa näkyy vihreä chat -laatikko.

Nimenmuutos

Keravan yhteispalvelupisteen nimi muuttui asiointipisteeksi 1.6.2018

Yhteispalvelupisteen nimi muuttui asiointipisteeksi, mutta palvelut säilyvät ennallaan. Nimenmuutoksen taustalla oli uudistettu laki julkisen hallinnon yhteispalvelusta. Yhteispalvelupisteet muuttuivat asiointipisteiksi ja saivat uuden yhtenäisen visuaalisen ilmeen, sininen Y-tunnus vaihtui pinkiksi avaintunnukseksi.

 Asiointipiste sijaitsee Sampolan palvelukeskuksen ensimmäisessä kerroksessa pääsisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä.

Aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät kohdasta yhteystiedot

https://www.kerava.fi/palvelut/asiointipiste/yhteystiedot

 

Päivitetty 02.04.2020 klo 15:15