Asiointipiste (ent. yhteispalvelupiste)

Asiointipiste_RGB_su.png

Koronavirustilanne ja asioiminen asiointipisteessä

Keravan kaupunki ehkäisee koronaviruksen leviämistä kaikin tavoin, ja siksi toivomme asiakkaiden rajaavan käyntinsä asiointipisteessä vain välttämättömiin. Älkää tulko asiointipisteeseen lainkaan, mikäli teillä on flunssan tai muun äkillisesti alkaneen sairauden oireita ja huolehtikaa hyvästä käsihygieniasta asioidessanne terveenäkin asiointipisteessä. Pitäkää riittävä turvaväli muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan.

Kun asioitte asiointipisteessä, toivomme teidän täyttävän lomakkeet valmiiksi ennen palvelupaikalle tuloa sekä ottavan asiointiin tarvittavat kortit ja asiakirjat valmiiksi. 

Asiakaskoneemme on tarkoitettu vain asiointiin, ei huvikäyttöön, käyttöä myös valvotaan. Rajoitamme tilanteesta johtuen vieriopastuksen asiakaskoneilla minimiin ja huolehdimme turvaväleistä myös opastuksen aikana. 

Kiitos, että huomioitte oman ja asiointipisteen henkilökunnan turvallisuuden.

HSL on keskeyttänyt kausilippujen muuttamisen arvoksi 17.3. alkaen

HSL ei muunna kausilippuja arvoksi toistaiseksi tiistaista 17.3. alkaen. Kausilippujen muuntamisesta arvoksi on luovuttu, koska hyvittäminen edellyttää asiointia HSL:n tai kuntien palvelupisteissä. Koronaviruksen leviämisen ennaltaehkäisemiseksi ja palvelupisteiden henkilökunnan sekä asiakkaiden terveyden vuoksi kausilipun muuttaminen arvoksi keskeytyy. Näin vähennetään henkilökunnan ja asiakkaiden riskiä tartunnan saamiseen ja sekä asiakaskontakteja viruksen leviämisen aikana.

Asiointipisteen henkilökunta ja palvelut

Keravan asiointipisteessä toimii kolme palveluneuvojaa sekä palvelupäällikkö. Palveluneuvoja on moniosaaja, joka hoitaa kunnan eri toimialojen ja valtiollisten yhteistyökumppaneiden asiakaspalveluun liittyviä tehtäviä ja ohjaa asiakkaat tarvittaessa eteenpäin asiantuntijapalveluihin. Pisteellä annetaan ja otetaan vastaan hakukaavakkeita, neuvotaan sähköisten palvelujen käytössä, toimitaan kaupungin kassana eli pisteelle voi maksaa erilaisia maksuja kuten kurssimaksuja, tilavuokria, terveyskeskus- ja hammashuollon maksuja. Piste toimii myös HSL:n palvelupisteenä matkakorttien myymisessä sekä poliisin lupapalvelujen,  maistraatin ja TE-palveluiden asiointipisteenä.

Chat-neuvonta

Keravan asiointipiste tarjoaa neuvontapalveluita myös chatissa. Yleisneuvonnan tarjoaminen chatissa kaupungin ja yhteistyökumppaneidemme asioissa aloitettiin 17.5.2018. Palveluneuvojat vastaavat chatissa esittämiinne kysymyksiin asioinipisteen aukioloaikoina. Kun chat on toiminnassa Keravan etusivun ja asiointipisteen sivujen oikeassa sivussa näkyy vihreä chat -laatikko.


Asiointipiste sijaitsee Sampolan palvelukeskuksen ensimmäisessä kerroksessa pääsisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä.

Aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät kohdasta yhteystiedot

https://www.kerava.fi/palvelut/asiointipiste/yhteystiedot 

Päivitetty 18.06.2020 klo 12:02