Lediga platser

Kervo stad har varje år tiotals olika jobbmöjligheter öppna för yrkespersoner inom olika områden och de som är i början av sin karriär. På somrarna får vi dessutom sällskap av sommarjobbare och ungdomar i åldern 16–17 år inom ramen för vårt program Kesätyö kutsuu (Sommarjobbet kallar). Du hittar alla lediga platser hos Kervo stad på finska på kuntarekry.fi.

Så här rekryterar vi

I Kervo ansvarar den person som rekryterar en ny teammedlem för rekryteringen.

  • Vi vill hitta de bästa experterna till vårt team, och därför informerar vi om lediga platser via flera olika kanaler. Arbetsplatser som är öppna för extern ansökan annonseras alltid på webbplatserna kuntarekry.fi och te-tjanster.fi. Dessutom kommunicerar vi om nya arbetstillfällen på sociala medier och i nätverk för yrkespersoner inom olika områden.

    Om du inte hittade en intressant arbetsuppgift just nu, kan du skapa en platsbevakning på Kuntarekry.

    Kervo stads lediga platser (kuntarekry.fi, på finska).

  • Du kan söka lediga platser hos Kervo stad via det elektroniska Kuntarekry-systemet. Ansökningstiden för varje uppgift är i regel minst 14 dygn.

    I platsannonsen berättar vi om tjänsten och vilken typ av utbildnings-, arbets- och kompetensbakgrund vi önskar oss av den nya anställda. Examens- och arbetsintyg samt andra intyg som gäller kompetens eller arbetsplatsen uppvisas vid intervjun, och du behöver inte bifoga dem till ansökan.

    En person som väljs till ordinarie tjänst ska innan tjänsteförhållandet inleds visa upp ett intyg utfärdat av en läkare eller hälsovårdare över sitt hälsotillstånd.

    För vissa arbetsuppgifter krävs ett utdrag om brottslig bakgrund när man arbetar med minderåriga barn. Kravet på utdrag om brottslig bakgrund nämns alltid i våra platsannonser och det ska uppvisas för rekryterande chefen innan det slutliga urvalsbeslutet.

    Intervjuer

    Vi kallar dig till intervju i första hand per telefon. Intervjuerna kan genomföras som videointervjuer, via Teams eller som ett personligt möte.

    Vi använder oss av personbedömningar som stöd för urvalsbeslutet, särskilt vid rekrytering till lednings-, chefs- och vissa expertuppgifter. Personbedömningarna för Kervo utförs alltid av en extern partner som specialiserat sig på personbedömningar.

  • I rekryteringsannonsen anger vi namnet på den chef som ger mer information, inklusive kontaktuppgifter, samt kontaktmetoder och -tider.

    Vi kommunicerar om hur rekryteringen framskrider och andra frågor som berör ansökan främst per e-post, så kom ihåg att kontrollera din e-post regelbundet.

    Vi meddelar dem som lämnat en ansökan om att rekryteringen är slutförd senast efter urvalsbeslutet.

Rekrytering av familjedagvårdare

Kervo stad söker nya familjedagvårdare som är verksamma som privatföretagare i sina egna hem. Familjedagvård är vård och fostran som ordnas i vårdarens eget hem. I ett familjedaghem vårdas högst fyra barn samtidigt, inklusive familjedagvårdarens egna barn som ännu inte deltar i grundläggande utbildning.

Om du är intresserad av att arbeta som privat familjedagvårdare och har tillräckliga förutsättningar att starta verksamheten är du välkommen att kontakta oss! Du hittar kontaktuppgifterna för småbarnspedagogik på vår webbplats: kontaktuppgifter (på finska).